Sunday, October 10, 2010

Seruan Kepada Dunia Yang Merdeka Untuk Membantu Gaza



Wahai para pemimpin umat Islam…

Wahai kaum muslimin…

Wahai umat manusia semua…

Sampai bila keadaan kamu berdiam seperti ini..? Sampai bila keadaan hina dan pasif untuk mendukung bangsa yang sedang berhadapan dengan konspirasi seluruh negara dan terkongkong oleh seteru yang membingungkan? Tidakkah cukup bagi bangsa ini mendapatkan penyelesaian untuk keluar dari kehancuran, kesengsaraan, cerai berai dan pembunuhan? Jika terjadi demikian, maka ketahuilah bahawa hati-hati mereka seperti batu, atau lebih keras dari batu, ketika melihat kezaliman di depan mata menimpa warga di Gaza, kematian yang menimpa anak-anak, dan yang sakit, baik dari laki-laki dan wanita dan mereka kehabisan stok makanan dan ubat-ubatan namun kamu diam seribu bahasa!!

Dunia melihat itu semua dan menyaksikan, namun tidak ada satu pun hati yang tergerak untuk menolong mereka !!

Dan yang lebih ironis lagi adalah bahawa para pemimpin dan penguasa Islam dari negeri-negeri Arab dan negara anggota kesatuan Arab sama sekali tidak tergerak hati mereka untuk menolong Ikhwan mereka, alangkah baiknya jika merasa lemah namun memiliki sikap neutral, namun ketentuan atas mereka adalah berpegang teguh pada tali yang melilit leher Gaza, mereka acuh terhadap keadaan ini kecuali hanya mengeluarkan hembusan nafas tanpa makna.

Namun Allah menguasai segala perkaranya, dan orang-orang yang memiliki keteguhan dan simpati atas Gaza adalah jundullah (tentera Allah), dan Allah tidak akan membiarkan mereka sebagaimana Dia tidak membiarkan Hajar dan anaknya Ismail pada suatu negeri yang tidak ada tanaman dan air di dalamnya.. Dialah Allah yang satu, Esa dan Maha Kuat, tidak ada yang mampu melemahkan-Nya sesuatu apapun di muka bumi dan di langit, dan Allah tidak lalai terhadap segala tindakan kezaliman.

“Dan janganlah sekali-kali kamu (Muhammad) mengira, bahawa Allah lalai dari apa yang diperbuat oleh orang-orang yang zalim. Sesungguhnya Allah memberi tangguh kepada mereka sampai hari yang pada waktu itu mata (mereka) terbelalak”. (Ibrahim:42)

Wahai orang-orang yang memiliki kesabaran dan keteguhan di Jalur Gaza…
Tetaplah teguh.. tetaplah teguh…sabar dan bersabarlah, kerana tidak ada kemenangan kecuali dengan kesabaran sesaat, ketahuilah bahawa bersama kerasnya kezaliman akan terbit fajar, dan fajar untuk kalian telah tampak, sementara penentang atas kalian telah menampakkan khabar gembira saat berakhirnya mereka, dan seluruh sekutu yang menentang kalian dan melakukan konspirasi atas kalian akan menemui kehinaan dan kekalahan di dunia dan di akhirat serta azab yang pedih di akhirat kelak.

Ketahuilah wahai ikhwah al-ahbab yang memiliki jiwa yang teguh, bahawa ada gelombang yang meyakini kekalahannya di hadapan kalian, walaupun pada waktu yang bersamaan masih ada yang terang-terangan tidak rela untuk memberikan kemenangan atas kalian, perumpamaan dirinya adalah seperti orang yang ingin menutup cahaya matahari, atau bercita-cita bahawa dirinya mampu menghentikan hembusan angin atau turunnya air yang deras dari langit.

Betapa saya berharap dapat membuat tubuh-tubuh kami sebuah jambatan yang terbentang di udara agar dapat menolong Ikhwan kami di Palestin. Betapa saya berharap negara-negara tetangga Islam membolehkan masuknya bala bantuan untuk bangsa dan rakyat Palestin yang teraniaya!!

Sheikh Muhammad Mahdi Akif
Mantan Mursyidil 'Am IM

0 comments:

Post a Comment

Jom Sertai TeenACE Jun 2013

Pautan Tarbawi ♥

There was an error in this gadget

Langitilahi.Com

halaqahmuntijah

HALUANPalestin

Menyumbang Untuk Palestin

Kolej Tarbiyah Dakwah